Syria & Iraq Revolution News الــأحـــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" Ma

99xfzS.png


XOXtl.gif


oJMw5d.png


lDEawD.png

283413152.png


hjEFAr.png

Soon the War will convey inside your country and you will be sorry

pD21fl.png


vsname.png

x7J9BD.png


كلما مسّنا الضّر، أو كلما شعرنا بنشوة النصر، نعود إلى عهدنا الأول :
3kLCsa.png

بها بدأنا وبها سننتهي!
في وقت المحنة، نلجأ إلى الله، وفي وقت الفتح، نلجأ إليه، فهو مولانا، ومولاهم أصنام بشرية يسجدون لها، وأحذية يضعونها فوق رؤوسهم !


g10VU1.jpg
 
التعديل الأخير:

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

W1YihY.png


( الّذِينَ قَالَ لَهُمُ النّاسُ إِنّ النّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيل *
فَانْقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ لّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوَءٌ وَاتّبَعُواْ رِضْوَانَ اللّهِ وَاللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ )



puI2XH.png


*
( إِنّ اللّهَ يُدَافِعُ عَنِ الّذِينَ آمَنُوَاْ إِنّ اللّهَ لاَ يُحِبّ كُلّ خَوّانٍ كَفُور * أُذِنَ لِلّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنّ اللّهَ عَلَىَ نَصْرِهِمْ لَقَدِير )

SUcMIf.png

*
*

اللهم إنا نسالك خير هذا اليوم فتحه ونصره ونوره
*
ونعوذ بك من شره وشر ما فيه وشر ماقبله وشر مابعده
آللهم أعز الاسلام والمسلمين وانصر المستضعفين في كل مكان يارب العالمين



ojXKdv.png


g8xUOV.png


fpMlp.gif
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


KqKuR.png


لدعم اخوتكم في الجيش الحر بالسلاح و تجهيز المجاهدين في ارض الشام ، مع الضمان بوصول الدعم حسب اسم الداعم و توثيق عملية التسليم و ذكر اسم الداعم ان رغب
To support your brothers in the Free army of weapons and equip the Mujahideen in the land of the Levant, with the arrival of security support by the name of supporter and documenting the process of delivery and the name of supporting the desired

من حق كل من يدعم ان يطمئن قلبه و يعلم اين تصل امواله لذلكـ سيتم نشر مقطع فيديو يضمن وصول الدعم و تسليح الجيش الحر من خلال ما تقدمونه،
From the right of each of the supported to reassure his heart and knows where his money up for it will be published a video clip ensures access support and arming of the Free Army through what you give,


للتواصل مع المركز الاعلامي الموحد للجيش السوري الحر تقديم الدعم المالي لـإيصاله بالإسم اذا رغب المتبرع او كتابة فاعل خير
To communicate with the media center common FSA to provide financial support to deliver it by name if , the donor wishes or writing philanthropist, please contact the following E-mail
...


البريد الالكتروني التالي للمسؤولين عن الصفحة :

[email protected]


كـذلك ..هذا الحـساب لمســـاعدة،"الجـيـش الحــر" و"الأهالي" في الداخـل

also this throw Al-Rajhi Bank, for Free army & Families
Inside Syria


cXdZTh.png


1FIOU.jpg

-------------------------------------------------------


wYczj.jpg



VJqgZ.jpg


هل نسيتم أطفال سوريا ؟!!!
ارحموا من في الأرض يرحمكم من في السمآء ..


lc09W.jpg



TDjqV.jpg


aSjtN4.jpg
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

JmJnOi.png

ارتفاع حصيلة شهداء يوم أمس الــ ســــبت الى 98 شهيـــداً في مختلف المحافظات والمدن السورية، معظمهم في حـــلب ، درعا ودمشق وريــفها .

حيث ارتقى20 شهيداً في حلب على يــد قوات النظام بينهم خمسة أطفال و سيدة و شهيد قضى تحت التعذيب ، و 11 شهيد قضوا على يد مسلحين غير النظام في ديرالزور ، في حمص شهيد تحت التعذيب في سجون عصابة النظام . بين الشهداء 18 طفل و 3 سيدات و4 شهداء تحت التعذيب ،،،

حــلب : 31 بينهم 12 طفل * درعا : 25 بينهم سيدتان وستة أطفال * دمشق وريــفها : 13 شهيــــداً بينهم / إمـــرأة / 4 تحــت التعذيــب * ديـــرالزور : 11 * ادلــب : 10 * دوما : 4 * حـماة : 2 * حمص : 2 .


4DN2u.gif

Toll rises Martyrs on yesterday Saturday to 98 martyrs in the various provinces and cities in Syria , mostly in Aleppo , Daraa , Damascus and its countryside .

Where elevated 20 martyrs in Aleppo by regime forces , including Five children and a woman and martyr died under torture , and 11 have died by the hands of armed non-system in DeirEzzor, Homs martyr under torture in the prisons by regime. Among martyrs 18 children and 3 women and 4 martyrs under torture , , ,

*Aleppo: 31 , including 12 children * Daraa : 25, including two women and Six children * Damascus and its countryside : 13 martyrs, including / women / 4 under torture Diralzor * : 11 * Idlib : 10 * Douma : 4 * Hama : 2 * Homs : 2 .


7hRZ4A.png

http://www.syria2011.net/t82694-topic
jHN2bc.png
 
التعديل الأخير:

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

eOfMSj.png



*محافظة دمشق:

دمشق: شنت قوات الأسد حملة دهم واعتقالات في حي الشاغور، فيما فتحت قوات الأسد نيران مضادات الطيران على منازل المدنيين في حي القابون.

جوبر: استعاد الاتحاد الإسلامي لأجناد الشام السيطرة على عدة مراكز لقوات الأسد في عمليات نوعية، كما اغتنم كمية كبيرة من الأسلحة والذخائر، فيما قصفت المدفعية الثقيلة المنطقة.


*محافظة ريف دمشق:

ريف دمشق: قصف عنيف براجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة على مدينتَيْ خان الشيح والزبداني.

داريا: اندلعت اشتباكات على الجبهة الشمالية للمدينة وسط قصف من الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة وبراجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة.

الغوطة الشرقية: قنصت ألوية وكتائب توحيد العاصمة، عنصرًا لقوّات الأسد في بنايات الطحطوح، كما قتلوا الشبّيح محمد عبد الكريم يوسف، وشبّيحة آخرين كانوا برفقته، بعد زرع لغم أرضيّ على جبهة دروشا.

تجددت المواجهات على أطراف بلدة المليحة، بالتزامن مع قصف عنيف براجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة.

شيّع مئات الإيرانيّين في مدينة مشهد الإيرانيّة، دفعة جديدة من المقاتلين اﻷفغان التابعين إلى ميليشيا لواء "الفاطميّون" الشيعيّ، التابع لـ"حزب الله اﻷفغانيّ"، في "مهديّة" مدينة مشهد، كانوا قُتلوا خلال الاشتباكات في ‏الغوطة الشرقية‬ بريف دمشق.


*محافظة حلب:

حلب: قصف من الطيران الحربي والمروحي بالبراميل المتفجرة استهدف أحياء بعيدين والكلاسة والفردوس والقاطرجي وطريق الكاستيلو، وحيّ الأشرفية.

استهدف جيش المجاهدين اليوم، قوّات الأسد المتمركزة في القصر البلديّ بمدينة حلب، بقذائف مدفع جهنّم؛ ما أسفر عن نشوب حريق في المنطقة.

الشيخ نجار: قنص مقاتلو لواء السلطان مراد عنصرين من قوات الأسد في محيط تلة المياسة على جبهة البريج.

مطار النيرب: أمطرت الفرقة 101 مشاة، اليوم السبت، مراكز قوّات الأسد في مطار النَيْرَب العسكريّ، براجمات الصواريخ طراز غراد.

ريف حلب: سقط صاروخ أرض - أرض من طراز سكود أطلقت عليه قوات الأسد اسم "عاشوراء" على شرقي مدينة عندان، ما أدى إلى سقوط عشرات القتلى والجرحى في صفوف المدنيين بينهم نساء وأطفال.


*محافظة درعا:

درعا: تجددت الاشتباكات بين ثوار "معركة الخندق" وجيش الأسد في أحياء سجنة والمنشية بدرعا البلد، وتمكنوا خلالها من تدمير دبابة بالقرب من فرن حي المنشية بقذيفة "هاون"، فيما قصفت راجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة أحياء طريق السد ومخيم درعا.

دمّرت كتائب الثوّار، دبّابة لقوّات الأسد على أوتوستراد سجنة في حيّ المنشيّة بدرعا البلد، بعد استهدافها بصاروخ موجّه.

ريف درعا: قصف عنيف براجمات الصواريخ على مدن وبلدات نوى وجاسم وإنخل وبصرى الشام وجمرين.

قصف لواء جيدور حوران، تجمّعات قوّات الأسد في الفرقة التاسعة، ومساكن الصنمين، بالقذائف الصاروخيّة.

نوى: دمَّر لواء أنصار السنّة؛ التابع لجبهة ثوار سوريا، دبّابة لقوّات الأسد في محيط مدينة نوى، بريف درعا الغربيّ، بعد استهدافها بصاروخ السهم الأحمر، كما استهدفوا تجمّعات قوّات الأسد التي تحاول اقتحام مدينة نوى، بقذائف الهاون، وسط قصف عنيف بشتّى الأسلحة على المدينة.


*محافظة حمص:

حمص: قصف عنيف بالمدفعية والرشاشات الثقيلة وقذائف "|الهاون على حي الوعر.


*محافظة دير الزور:

دير الزور: قصف بالمدفعية الثقيلة على معظم الأحياء المحررة بالمدينة.

قصفت "جبهة النصرة"، قوّات الأسد المتمركزة في فرع الأمن العسكريّ بمدينة دير الزور، بقذائف الهاون، وحقّقت إصابات مباشرة.

ريف دير الزور: قصف من الطيران الحربي استهدف الطريق الدولي في محيط حقل التيم النفطي بالريف الشرقي، فيما انفجرت سيارة مفخخة في مدينة العشارة تزامُنًا مع اشتباكات على أطراف قرية جديد عكيدات وعدة محاور بريف دير الزور بين كتائب من "جبهة النصرة"، والجبهة الإسلامية، والجيش الحر من جهة، وتنظيم "دولة العراق والشام" من جهة أخرى.

داهم تنظيم "دولة العراق والشام" اليوم مقرّاً تابعًا لجيش درع الشمال الإسلاميّ في منطقة ‫‏الصالحية، بريف دير الزور، ‬واعتقل عنصرًا، وصادَرَ سيارة، إضافة إلى العتاد الموجود داخل المقرّ.

انقطع التيّار الكهربائيّ عن قرى بلدة الصور، في ريف دير الزور، بسبب الاشتباكات التي تجدّدت بين تنظيم "الدولة"، والثوار على أطراف البلدة.


*محافظة حماة:

ريف حماة: قصف من الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة استهدف مدينة مورك، فيما قصف الثوار بقذائف المدفعية الثقيلة حاجزَيْ تل ملح والجديدة، مما أدى إلى مقتل وجرح العديد من قوات الأسد.

ريف حماة الشرقي: استهدفت الجبهة الإسلامية بصواريخ غراد مواقع قوات الأسد والشبيحة في بلدة الصبورة الموالية، فيما استهدف الثوار حاجز الصيادة بصواريخ محلية الصنع ضمن معركة الفرقان لدحر الطغيان، كما دمّرت الجبهة الإسلاميّة، دبّابة "T72" لقوّات الأسد في قرية الرحية الواقعة في ناحية الحمرا، بعد إمطارها بقذائف "الهاون".


*محافظة إدلب:

ريف إدلب: قصفت الجبهة الإسلامية بقذائف الهاون حواجز قوات الأسد على طريق جبل الأربعين – أريحا، وحققوا إصابات، كما دمرت الجبهة عربة "BMP" إثر استهدافها بلغم أرضي بالقُرب من حاجز معمل السماد في معسكر وادي الضيف، ما أدى لمصرع طاقمها، في حين قصف الطيران الحربي مدينة كفر تخاريم.

خان شيخون: استهدفت الفرقة 101 مشاة بصواريخ "غراد" قوات الأسد في حاجز الخزانات.


*محافظة اللاذقية:

ريف اللاذقية: تجددت المعارك العنيفة في محيط قمة جبل تشالما بين ثوار معركة الأنفال وجيش الأسد، كما قصف مقاتلو معركة الأنفال، تجمّعات قوّات الأسد في تلّة الحرامية، قُرب مرصد الـ 45 في جبل التركمان، بريف اللاذقية، بقذائف "الهاون" عيار 120، وحقّقوا إصابات مباشرة في الأهداف.


http://www.youtube.com/watch?v=seTtYu5KsDQ

* Damascus Governorate :

Damascus : Assad forces launched a campaign of raids and arrests in the neighborhood Shaghour , as Assad's forces opened fire on anti- aviation civilian homes in the neighborhood Kaboun .

Jobar : regained the Islamic Union for the hosts of Sham control of several centers for Assad's forces in the quality of operations , also took a large quantity of arms and ammunition , while heavy artillery pounded the area.

* Province of Damascus :

Damascus : Braszmat heavy shelling of rockets and heavy artillery against the cities of Khan wormwood and Zabadani .

Daria : Clashes erupted on the northern front of the city amid the bombing of helicopters and explosive barrels Braszmat rockets and heavy artillery .

East Gouta : Guenst brigades and battalions unification of the capital , an element of Assad's forces in buildings Altahtouh , Cbih also killed Mohammed Abdel-Karim Yousef , shabiha and others who were with him , after planting a landmine on the front Drousha .

Clashes broke out on the outskirts of the town of Maliha , in conjunction with heavy shelling Braszmat rockets and heavy artillery .

Funeral of hundreds of Iranians in the Iranian city of Mashhad , a new batch of Afghan fighters belonging to the militia brigade " Fatimids " Shia 's "Hezbollah Afghan " , in the " Mahdia " city of Mashhad , who were killed during clashes in the East Gouta ‬ Rural Damascus .


* Aleppo :

Aleppo: bombardment from warplanes and helicopters targeted neighborhoods explosive barrels and far Kallaseh and Paradise Road and Alqatrgi Alcastelo , Ashrafieh district .

Targeted Mujahideen Army Day , Assad's forces stationed in the Municipal Palace in Aleppo , mortar cannon hell ; resulting in a fire in the area.

Sheikh Najjar : sniper brigade fighters Sultan Murad elements of Assad's forces in the vicinity of a hill on the front Mayassa Bureij .

Airport Alnairab : it rained the 101st Infantry , on Saturday , centers Assad's forces at the airport Alnairab military , Braszmat Grad rockets .

Aleppo countryside : a rocket landed land - the land of Scud launched by Assad's forces named " Ashura " to the east of the city of Andan , which led to the deaths of dozens of dead and wounded civilians , including women and children .


* Daraa province :

Shield: renewed clashes between rebels " Battle of the Trench ," and the Army Assad in the neighborhoods of imprisonment Mansheya Daraa country , and managed through the destruction of a tank near the oven Manshia shell " mortar " , while pounded rocket launchers and heavy artillery neighborhoods through the dam and camp shield .

Destroyed the rebel battalions , a tank for Assad's forces on the highway in prison Manshia Daraa country , after being targeted by a missile prompt .

Countryside Daraa Braszmat heavy shelling of rockets at towns and cities nuclei and Jassim, Angel and Bosra Sham and Jmaren .

Bombing Brigade Gedor Horan , gatherings Assad's forces in the ninth band , and housing Alsnmin , rocket-propelled grenades .

Nuclei : destroyed Brigade Ansar al-Sunna ; 's Front rebels Syria , tanks Assad's forces in the vicinity of the nuclei , Brive shield west , after being targeted by a rocket red arrow , as targeted communities Assad's forces that are trying to break into the city cores , mortar , amid heavy shelling various weapons city.

* Homs :

Homs : heavy shelling with artillery and heavy machine guns and rocket-propelled "| mortar on the rugged district .


* Province of Deir al-Zour :

Deir Ezzor : Heavy artillery shelling of the most liberated the city's neighborhoods .

Bombed " Front victory ," Assad's forces stationed in the military security branch in Deir al-Zour , mortar , and made a direct hit .

Reeve Der Zor: the bombing of warplanes targeted the international road in the vicinity of a field -Tim oil countryside east , while a car bomb exploded in the city of Asharh coincide with clashes on the outskirts of the village of New Ekadat and several axes Brive Deir al-Zour between battalions of " Front victory ," and the Islamic Front , The army free hand , and the organization of the "state of Iraq and the Levant, " on the other.

Raided the organization of the "state of Iraq and the Levant, " based on a follower of the Islamic Army shield in the region of North ‫ Salehia , Brive Deir ez-Zor , ‬ and arrested element , and confiscated a car, in addition to the gear inside the headquarters.

Power was cut off villages in the town of pictures , in the countryside of Deir al-Zour , due to renewed clashes between the " state" , and the rebels on the outskirts of the town.


* Hama :

Hama : the bombing of the explosive barrels helicopters targeted the city Mork , while bombing the rebels with rocket-propelled heavy artillery septal Tel salt and new , resulting in the killing and wounding many of Assad's forces .

Hama east : targeting the Islamic Front with Grad rockets sites Assad's forces and the Shabiha in the town of patient pro, with targeted rebels barrier Huntress with homemade rockets within the battle Criterion to defeat tyranny , and destroyed the Islamic Front , a tank "T72" to Assad's forces in the village of Rahih located in hand Hamra , after a mushroom cloud mortar " mortar" .

*
* Idlib province :

Idleb countryside : bombed MILF mortar barriers Assad's forces on the road to Mount forty - Jericho , and have had injuries , and destroyed the front wagon "BMP" after targeting a landmine near the barrier plant fertilizer at Camp Valley guest, which led to the deaths of the crew , while bombing warplanes city of Kafr tkharim .

Khan Shaikhoun : targeting the 101st infantry missiles " Grad " Assad's forces in the barrier reservoirs.

*
* Lattakia :

Reeve Latakia : renewed heavy fighting in the vicinity of the summit of Mount Chalma between rebels battle Anfal and Army Assad , as the bombing of fighters battle Anfal , gatherings Assad's forces in the hill thieves , near the Observatory of the 45 in Mount Turkmen , Brive Latakia , mortar " mortar" caliber 120 , and achieved direct hits on the targets.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

TxKLms.png


- اعتقال امام جامع التوحيد واحد المصلين بعد خروجهم من صلاة الجمعة في جامع العساف بالاعظمية .

- محافظة نينوى تعتزم رفع دعوى قضائية على المالكي وكاظم الصيادي لإساءة الأخير إلى نساء المحافظة على قناة آفاق التي يمتلكها المالكي .

- علماء ودعاة نينوى ينضمون السبت للعلماء والمثقفين و منظمات المجتع المدني قرب جامع النبي شيت بالساحل الايمن من مدينة الموصل ردا على تصريحات المدعو كاظم الصيادي حول حرائر الموصل والتي نشرتها قناة افاق الفضائية.

- الذكرى السنوية الأولى لمجزرة سارية 17/5/2013 / تصميم .
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net...764_572962689469607_5044349376801057052_n.jpg

- بيتنا السني لا يدخله المجرمون ( عملاء إيران وأتباعها ) ولا مليشياتهم / تصميم .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- في بيتنا السني : لا مكان لاحفاد ابن العلقمي / تصميم .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- #البيت_السني هو هدف من أهداف حملة #سنيتنا_تجمعنا / تصميم .
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net...294_455554311257494_6319407611616773671_n.jpg

- قصف مناطق شمال بابل بأكثر من 300 صاروخ / افاد مصدر ان "القوات الحكومية اطلقت المرحلة الثانية من العملية الامنية في مناطق جرف الصخر وبينت ان طيران الجيش قصف تلك المناطق بثلاثمئة صاروخ "/ تفاصيل .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- آن الأوان لنبني (بيتنا السني ) حيث السنية تجمعنا فيه ولا شيء سواها / تصميم .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- محافظ نينوى أثيل النجيفي : السؤال الذي يتردد دائماً . كيف ستحل نينوى مشاكلها مع كردستان اذا تحولت الى اقليم ؟ ولكننا نجيبهم بان القضية موجودة سواء أكانت نينوى محافظة ام اقليم / تفاصيل .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- بين العرب السنة و الكرد الكثير من المشتركات وأهمها العقيدة / تصميم .
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....718_455462261266699_9084930517775637482_n.jpg

- مشروع #البيت_السني : المظلة التي تجتمع تحتها جميع الأذرع / تصميم .
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net...838_455466647932927_3978132729388004082_n.jpg

- أثيل النجيفي : نصت المادة 3 من قانون الاجراءات التنفيذية الخاصة بتكوين الاقاليم رقم 13 لسنة 2008 الفصل الثالث / إجراءات تكوين الإقليم / تفاصيل .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- الدكتور محمد طه حمدون" : ابحث عن اصلك " تطاولوا من قبل على احرار اهل السنة في الشام بنكاح الجهاد فانكشف زيفهم وكذبهم , والان يتجرأ الصفوي " الصيادي " عضوا اتلاف دولة القانون على حرائر اهل السنة في نينوي بتهمة المتعة / تصميم .
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....089_573066069459269_5620019774993209232_n.jpg

- مليشيات مسلحة تدخل مناطق اللطيفية امام انظار الجيش حاولت مليشيات دخول منطقة اللطيفية جنوب بغداد مساء اليوم وتعرضت للمواطنيين بالرمي العشوائي./ تفاصيل .
https://www.facebook.com/herakiq#!/...51187993.77232.355770141188864&type=1&theater

- اخطر وثائقي عن مجزرة سارية 17/5/2013 / فيديو .
http://safeshare.tv/w/QevnVJNxCR

- بغداد / العامرية : نشيد سوف نبقى هنا للشيخ باسم الهماوندي في ‫جامع الحسنين / فيديو .
http://safeshare.tv/w/bIUDDjWUwL

- برمو | سارية جرح لا يندمل 17/5/2013 - دقيقة من أجل شهداء سارية / فيديو .
http://safeshare.tv/w/jezrQstmNy

- #جرائم_المالكي : نازح من الفلوجة الى مدينة الصكرة غرب الانبار يتحدث عن وضع النازحين / فيديو .
http://safeshare.tv/w/NJOHNoOsPQ

- #جرائم_المالكي : 9 عوائل نازحة من الفلوجة تسكن في دائرة حكومية بالصكرة / فيديو .
http://safeshare.tv/w/XFJTekNBJf

- ما وراء الخبر.. إصرار المالكي على الحل العسكري / فيديو .
http://safeshare.tv/w/waTYVVuovr


4vqUa8.png


- Arrested Imam of a mosque uniformity of one of worshipers after they came out of Friday prayers in the mosque of Al-Assaf Adhamiya.

- Nineveh province, plans to file a lawsuit on Kazem al-Maliki and Sayadi ill the last women to maintain a channel owned by the prospects of al-Maliki.

- Authors of Nineveh Saturday to join scientists, intellectuals and civil organizations Almojta near the mosque of the Prophet chit right coast of the city of Mosul in response to comments about the so-called Kazim Sayadi silks Mosul and published by the satellite channel prospects.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

zIYXIY.png


- أفاد مصدر في وزارة الداخلية، اليوم السبت، بأن "اشتباكا اندلع، عصر اليوم، بين قوة من الجيش العراقي ومسلحين في ناحية اللطيفية، جنوبي بغداد، مما أسفر عن مقتل سبعة مسلحين".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم السبت، بأن "قوة من الشرطة النهرية انتشلت، عصر اليوم، جثة تعود لرجل مجهول الهوية كانت تطفو في نهر دجلة قرب مصفى الدورة، جنوبي بغداد"، مبينا أن "الجثة بدت عليها آثار أطلاقات نارية في الرأس والبطن".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية، اليوم السبت، بان "حريقا اندلع، مساء اليوم، في فندق بالقرب من ساحة جسر الطابقين والجادرية وسط بغداد، مما اسفر عن إصابة ثلاثة أشخاص كانوا داخل الفندق".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم السبت، بان "عبوة ناسفة كانت موضوعة على جانب الطريق انفجرت، ظهر اليوم، مستهدفة دورية للجيش لدى مرورها في ناحية اللطيفية، جنوبي بغداد، مما أسفر عن مقتل اثنين من عناصرها وإصابة ثلاثة آخرين بجروح متفاوتة".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم السبت، بأن "مسلحين مجهولين يستقلون سيارة حديثة أطلقوا، بعد ظهر اليوم، النار من مسدسات كاتمة للصوت باتجاه سيارة مدنية يستقلها موظف في الأمانة العامة لمجلس الوزراء وزميله لدى مرورها على طريق محمد القاسم السريع بالقرب من منطقة النهضة، وسط بغداد، مما أسفر عن مقتل الموظف وإصابة زميله بجروح متفاوتة".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم السبت، بان "عبوة ناسفة انفجرت، ظهر اليوم، بالقرب من سوق شعبية، في قضاء الطارمية، شمالي بغداد، مما أسفر عن مقتل أربعة أشخاص وإصابة تسعة آخرين بجروح متفاوتة".

- افاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية ،اليوم السبت، بأن "عبوة لاصقة كانت مثبتة اسفل سيارة تعود لمنتسب في استخبارات الداخلية العراقية انفجرت، صباح اليوم، لدى مرورها في منطقة الصليخ، شمالي بغداد، مما أسفر عن مقتله في الحال".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم السبت، بأن "قناصا مجهول الهوية أطلق، صباح اليوم، باتجاه نقطة تفتيش للجيش العراقي في ناحية اليوسفية، جنوبي بغداد، مما أسفر عن مقتل احد عناصرها في الحال".

- افاد مصدر من شرطة محافظة صلاح الدين، بمقتل ضابط في استخبارات شرطة المحافظة، واصابة 2 من حمايته بجروح، في هجوم مسلح استهدفهم جنوبي تكريت، مضيفا ان امر فوج العدالة التابع للشرطة الاتحادية، واثنين من حمايته، اصيبوا بهجوم ثان، جنوبي تكريت ايضا.

- أفاد مصدر في شرطة محافظة صلاح الدين، اليوم السبت، بأن "عبوة ناسفة وضعها مجهولون قرب نقطة تفتيش تابعة للجيش العراقي انفجرت، عصر اليوم، غربي منطقة العوجة، (10 كم جنوبي تكريت)، مما أسفر عن مقتل أحد عناصر النقطة وإصابة أثنين آخرين بجروح متفاوتة".

- أعلنت قيادة عمليات الجزيرة والبادية / محافظة الأنبار ،اليوم السبت، عن "اشتباكا مسلحا اندلع، ظهر اليوم، بين قوة أمنية تابعة لقيادة عمليات الجزيرة والبادية ومسلحين في عمق الجزيرة غربي الانبار اثناء محاولتهم الهجوم على احدى الوحدات العسكرية التابعة للقيادة، مما أسفر عن اعتقال احد المسلحين ويدعى (احمد نزال دليمان )".

- أفاد مصدر في قيادة عمليات محافظة الأنبار، اليوم السبت، بان "اشتباكا عنيفا اندلع، قبل ظهر اليوم، بين مسلحين يستقلون أربع سيارات وقوات الجيش المتركزة في منطقة السجر التابعة لناحية الصقلاوية، شمالي الفلوجة، مما أسفر عن مقتل ستة منهم وتدمير عجلاتهم".

- افاد مصدر طبي في مستشفى الفلوجة / محافظة الأنبار ، اليوم السبت، بأن "مستشفى الفلوجة استقبل، صباح اليوم، جثث تسعة اشخاص و13 مصابا بقصف لقوات الجيش المتمركزة في محيط مدينة الفلوجة بالصواريخ والمدفعية الثقيلة والراجمات على مناطق حي جبيل والشهداء والازركية والمعلمين والوحدة والجمهورية في الفلوجة".

- أعلنت وزارة الكهرباء العراقية / محافظة الأنبار ، اليوم السبت، بأن "محطة الفلوجة التحويلية تعرضت الى استهداف مباشر بقذائف الهاون من الجماعات المسلحة عصر نهاية الاسبوع الماضي"، مبينا ان "الاستهداف تسبب بتدمير محولات التيار ومحولات الفولتية وقواطع الدورة للخانات الخاصة بخطي (غرب بغداد ـ فلوجة2)، و(فلوجة ـ حبانية1)، فضلاً عن تقطع أسلاك الخطين المذكورين".

- أفاد مصدر امني في محافظة كركوك، اليوم السبت، بان "عبوة ناسفة كانت موضوعة وسط مزرعة بين قرية الشمسية وبشير التابعة لناحية تازة 25 كم جنوبي كركوك انفجرت مساء اليوم، وادت الى بتر ساق فلاح كان يقوم بسقي المزروعات".

- أعلنت الجبهة التركمانية العراقية في محافظة كركوك، السبت، أن "مسلسل استهداف ابناء شعبنا التركماني النبيل في مختلف مدن وبلدات توركمن ايلي لم يتوقف، وها هو الارهاب الاعمى قد استهدف السيد مجيد رضا مسؤول مكتب شريخان للجبهة التركمانية العراقية في تفجير جبان استهدف منزله في مدينة الموصل بمحافظة نينوى، ما ادى الى وقوع خسائر مادية فقط".

- أعلنت قيادة شرطة محافظة ذي قار، اليوم السبت، عن إن "شابة تبلغ من العمر، (13عاما)، أقدمت، مساء اليوم، على الانتحار شنقا داخل منزل أهلها في إحدى القرى التابعة الى قضاء الرفاعي ( 80 كم شمال الناصرية )"، مبينة أن "هذه الحالة هي السادسة خلال أقل من شهر".

- أعلنت اللجنة الأمنية في مجلس محافظة ذي قار، السبت، عن إن "الأجهزة الأمنية ممثلة بالاستخبارات والأمن الوطني والمخابرات ومكافحة الإرهاب وبمساندة قوات الجيش والشرطة أحبطت مؤخرا عددا من الهجمات بسيارات مفخخة مبينا أن "تلك الأجهزة نجحت في منع تنفيذ تلك الهجمات الانتقامية".

- أفاد مصدر عسكري في محافظة نينوى، السبت، بأن "عبوة ناسفة انفجرت، مساء اليوم، اثناء محاولة مسلحين اثنين زرعها في حي الفلاح في الجانب الأيسر لمدينة الموصل، ما اسفر عن مقتل احدهما واصابة الآخر".

- أعلنت قيادة عمليات محافظة نينوى، السبت، عن إن "قوات تابعة للفرقة الثالثة شرطة اتحادية نفذت، اليوم، حملة دهم وتفتيش في الجانب الأيمن لمدينة الموصل، أسفرت عن اعتقال مجموعة متخصصة بزرع العبوات الناسفة".

- افاد مصدر من شرطة محافظة البصرة، اليوم السبت، بأن " قوة من فصيل شرطة القرنة التابع لشرطة البصرة تمكنت من القاء القبض على امراة تقوم مع زوجها بتهديد الاطباء وابتزازهم في قضاء القرنة شمال محافظة البصرة".

- أعلنت قيادة شرطة محافظة واسط، اليوم السبت، بأن قواتها تمكنت من اعتقال 86 مطلوبا بتهم "إرهابية" وجنائية، كما عثرت على مخلفات حربية وذخائر تعود للجيش السابق، خلال عمليات أمنية نفذتها بمناطق متفرقة من المحافظة مركزها مدينة الكوت، (180 كم جنوب العاصمة بغداد).


- A source at the Interior Ministry said on Saturday that the " clash broke out this afternoon , between the strength of the Iraqi army and gunmen in the area of ​​Latifiya , south of Baghdad , killing seven militants ."

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that " the power of the river police recovered , this afternoon , the body belonged to an unidentified man were floating in the Tigris River near the refinery , south of Baghdad ," noting that " the body showed signs of gunshots in the head and the abdomen . "

- A source at the Interior Ministry said on Saturday that "the fire broke out , this evening , in a hotel near the bridge deck and yard Jadiriya central Baghdad , which resulted in the injury of three people who were inside the hotel ."

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that " an explosive device was planted on the roadside exploded at noon today , targeting an army patrol was passing in the area of ​​Latifiya , south of Baghdad , killing two of its members and wounding three others were injured ," .

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that " unknown gunmen riding in a modern car fired , afternoon , fire pistols with silencers at a civilian car carrying employees of the Secretariat of the Council of Ministers and the colleague was passing on a road Mohammad Qasim rapidly near the area Renaissance , in central Baghdad , killing one employee and injuring his colleague were injured . "

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that " a bomb exploded at noon today , near a popular market , in the district of Tarmiya , north of Baghdad , killing four people and injuring nine others were injured ."

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that "the IED had been planted under a car belonging to a member of the intelligence the Iraqi Interior exploded this morning, as it passed in the Sulaikh area , north of Baghdad , killing him on the spot ."

- A source in the Iraqi Interior Ministry said on Saturday that " an unidentified sniper fired this morning, toward the checkpoint of the Iraqi army in the area of Yusufiya , south of Baghdad , killing one of its members in the case ."

- A source from the police Salahuddin province , the death of an officer in the intelligence of the provincial police , and wounded two of protecting injured in an armed attack targeted south of Tikrit , adding that ordered the regiment justice of the Federal Police , and two of protection , were attacked a second , south of Tikrit , too.

- According to a police source in Salahuddin province , on Saturday , that " an explosive device placed by unknown near a checkpoint of the Iraqi army exploded , this afternoon , west area of Ouja , (10 km south of Tikrit ) , resulting in the death of a point and wounding two others were injured . "

- Operations Command announced the island and the desert / Anbar province , on Saturday , for " an armed clash broke out at noon today , the security force under the command of the island and the desert and gunmen in the depth of the island's western Anbar province while trying to attack on one of the military units of the leadership , which resulted in the arrest of one of the gunmen and called ( Ahmed Nazzal Dlaman ) . "

- A source in the leadership of al-Anbar province , on Saturday , that the " clash violently erupted , before noon today , between gunmen in four cars and army troops concentrated in the area Alsger of the Saqlawiyah , north of Fallujah , killing six of them and destroying Jlathm ."

- A medical source at the hospital in Fallujah / Anbar province , on Saturday , that "the hospital in Fallujah received , this morning , the bodies of nine people and 13 injured pounding of the army stationed in the vicinity of the city of Fallujah with missiles and heavy artillery and mortars on areas district of Byblos and the martyrs and the Alazrkih , teachers and unity and the republic Fallujah . "

- The Iraqi Ministry of Electricity / Anbar province , on Saturday , that "the station Fallujah manufacturing exposed to the direct targeting of mortar from armed groups, the era of the end of last week ," noting that " targeting caused the destruction of current transformers and transformer voltages and breaker session of the boxes own pace ( west of Baghdad Fallujah 2) , and (Fallujah Hbanah 1) , as well as cut wires mentioned lines . "

- According to a security source in the province of Kirkuk , on Saturday , that " an explosive device was placed between the middle of a farm village solar and Bashir 's hand Taza, 25 km south of Kirkuk exploded on Thursday evening, and led to the amputation of a leg farmer was doing Bsaga plantings ."

- The Iraqi Turkmen Front in Kirkuk province , on Saturday that the " series targeting our people Turkmen noble in various cities and towns Torkmen Eli did not stop , and here he is blind terror has targeted Mr. Majid Reza Office official Harikhan to the front of the Iraqi Turkmen in the bombing of a cowardly attack his house in the city Mosul in Nineveh province , which led to casualties, only material . "

- The police headquarters of Dhi Qar province , on Saturday , for the " young -old , ( 13 years ) , proceeded , on Thursday evening, to commit suicide by hanging in her parents' house in a village of to spend Rifai ( 80 km north of Nasiriyah ) ," indicating "This case is the sixth in less than a month."

- The security committee in the province of Dhi Qar , Saturday , for "The security agencies represented intelligence and national security , intelligence and counter-terrorism and the support of the army and police foiled recently a number of attacks by car bombs noting that" these devices have succeeded in preventing the implementation of such revenge attacks . "

- According to a military source in Nineveh province , Saturday , that "the bomb exploded , on Thursday evening, while trying two gunmen planted in the neighborhood of the farmer in the left side of the city of Mosul , killing one and wounding the other ."

- Operations Command announced the Nineveh province , Saturday , for the " troops for the third federal police carried out , today , a campaign of raids and searches in the right side of the city of Mosul , resulted in the arrest of a specialized group of planting improvised explosive devices ."

- A source from the province of Basra, police said on Saturday that " the strength of the police Qurna faction of the Basra police managed to arrest the woman, with her husband of threatening doctors and extortion in the district of Qurna, north of Basra province ."

- The police command Wasit province , on Saturday , that its forces had arrested 86 wanted on charges of " terrorist" and a criminal , as found remnants of war and ammunition belonging to the former army , during security operations carried out in different parts of the province status of the city of Kut ( 180 km south of capital Baghdad ) .


4vqUa8.png
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014

r6a901.png


imoTPO.jpg


بولمان ركاب مفخخ أرسله تنظيم داعش الى دير الزور يرجى الحذر ارجو النشر على أوسع نطاق
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


سليمان يدعو "حزب الله" إلى الانسحاب من سوريا
18/05/2014 - 09:44
دعا الرئيس اللبناني الذي يغادر قصر بعبدا بعد أيام، ميشال سليمان، إلى ضرورة انسحاب حزب الله من القتال في سوريا إيماء إلى الالتزام بـ”إعلان بعبدا” الذي وافقت عليه القوى السياسية اللبنانية الاساسية
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


مصرع 8 من عناصر تنظيم "الدولة" وتدمير دبابتين في اشتباكات بريف دير الزور
18/05/2014 - 09:28
تمكن الثوار صباح اليوم الأحد من قتل ثمانية عناصر من تنظيم دولة العراق والشام وتدمير دبابة خلال مواجهات في محيط قرية جديد عكيدات بريف ديرالزور.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


الجـربا : سنطلب من فرنسا دعمنا بمضادات طيــران
18/05/2014 - 08:47
ذكر رئـيس الـإئـتلاف لقوى الثورة والمعارضة السوريـة أحـمد الـجربا، إنه سيطلب من فرنسا تزويد المعارضة بمضادات للطائرات، خلال لقائه المرتقب بالرئيس الفرنسي، الثلاثــــاء المقبل.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


ثوار "الأنفال" يدكون مواقع الأسد في قمة تشالما بالهاون
18/05/2014 - 08:19
استهدف ثوار معركة الأنفال اليوم الأحد مواقع جيش نظام الأسد في قمة جبل تشالما في ريف اللاذقية بقذائف الهاون وحققوا إصابات مؤكدة.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الــأحــــــد 19 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 18, 2014


"الإسلامية" وفصائل الثوار يستعيدون السيطرة على "تل ملح" وسقوط عشرات قتلى
18/05/2014 - 07:48
استعاد مقاتلو الجبهة الإسلامية وفصائل آخرى سيطرتهم فجر اليوم الأحد على بلدة تل ملح في ريف حماة الغربي بعد معارك عنيفة مع جيش نظام الأسد أدت لمقتل العشرات من الجنود.
 
أعلى